Galen dag!

Idag har verkligen varit en helt sjuk dag! Jag vaknade vid halv åtta av att Fredrik kom hem efter en löptur. Jag låg kvar i sängen en stund och planerade dagen, som jag oftast gör, innan Fredrik sa till mig att han hade fixat frukost. Då gick jag upp för att väga och mäta mig och sen gick jag ut i köket. Där stod ingen frukost, men en stooor present!! (Alla som känner mig vet att jag ÄLSKAR presenter) Självklart var det bara för mig att slita upp den. Men först var jag lite undrande om varför jag fick den nu, det är ändå 20 dagar till min födelsedag, men Fredrik sa att det var bra att öppna i början av sommaren. Han är sneaky!

Så självklart började jag riva upp paketet (men jag glömde såklart inte att ta foton!) och i det låg det fyra kuvert och en present. Presenten kände jag direkt att det var en bok, men den fick jag inte öppna först. Så jag började med kuverten i följande ordning: att uppleva, att fotografera, att shoppa, viktiga papper.

Innehållet i kuverten var olika ledtrådar. Det första innehöll ett papper med bilder på olika musikaler. Här tänkte jag inte så mycket, jag tror det var för tidigt på morgonen. Att fotografera-kuvertet innehöll två bilder, en på Big Ben och en på London Eye. När jag öppnat det så fattade jag (såklart) att det hade med London att göra, men jag visste inte på vilket sätt. Att shoppa innehöll en bild på en Primark butik, en bild på Harrods-butiken och ett Forex-kuvert med pund. Här var jag ganska säker på att vi skulle åka till London, men tänkte att det var någon gång i framtiden, typ i höst kanske eller något, så att vi skulle boka gemensamt. Viktiga pappet kuvertet öppnades och jag såg att det innehöll biljetter och hotellbokningar!

Fredrik bad mig kolla på datumet: 2 juni och jag utbrister "OMG! Det är ju IMORGON!". Kan säga att Fredrik skrattade gott innan han sa att nej, det är det ju inte! Jag har visst asdålig koll på dagarna, för det är ju idag. När jag inser att "fan, jag åker till London IDAG" så fick jag nästan panik! Hej flygrädsla! Men samtidigt var jag såå glad! Det var bara att sätta igång och packa. Efter att ha irrat rundor i lägenheten så inser jag att: fan, katterna! Och jag ska jobba på måndag! Och träffa Emma imorgon! Och Camilla på onsdag! Helvete vad jag måste fixa! Men Fredrik hade fixat med katterna redan och allt annat var bara fejk, de hade lurat mig allihopa! Riktigt sneaky människor i mitt liv!

Så efter packningen var avklarad och alla katternas grejer också vad packade så satte vi oss i bilen och körde hem till mina föräldrar för att lämna katterna. Där fick vi brunch och jag fick dagens första cider (allt för att försöka dämpa flygrädslan och ångesten). Efter mat och sällskap så åkte vi till svärföräldrarna där jag och Fredrik la oss och sov en stund. Ingen av oss hade sovit jättebra och anspänningen höll på att knäcka mig.

Vi serverades middag och efterrätt (och ännu mera cider!) innan svärmor sen körde oss till Hyllie där vi tog tåget till Kastrup. Och nu är vi här. Vi var här galet tidigt, typ klockan åtta (Fredrik MÅSTE vara ute i sjukligt god tid innan han ska ut och flyga), planet skulle hå 22.15. Men direkt när vi kom såg vi att det var försenat ca 1 timme. Så nu är gaten äntligen avslöjad och vi står i kö till passkontrollen. 23.05 beräknas vårt plan avgå.

Denna dagen har som sagt varit helt sjuk! Jag är just nu ångestfylld av flygrädsla, men inatt går jag och lägger mig i London!!

Btw! Ge mig gärna alla tips ni kan på saker jag inte får missa i London!