Lördag

Hej allihopa!
Just nu sitter jag här i ett regnigt (ja, ni läste rätt!) och åskigt Kroatien och bara väntar till att det ska klarna upp. Det blåser dessutom rätt så mycket, så att vara ute är ingen hit just nu. Istället spenderar vi dagen med att spela kort, läsa och planera hur resten av restiden ska se ut.

De dagar som gått sedan jag skrev senast har varit ganska så lika. I onsdags efter att jag hade skrivit här så gick vi först ut och handlade badskor (det behövs här när vi ska bada i havet) och snorkelgrejer, sedan gick vi och käkade gott. Fredrik åt haj och jag åt bläckfisk. Väldigt gott, men sugkopparna på tentaklerna var lite speciella kan jag säga, haha! Vi tog sen en promenad längst med kajen innan vi gick tillbaka till hotellet och tog ett par drinkar innan det blev en ganska tidig kväll.

På torsdagen började vi morgonen med att köpa till all-inclusive för två dagar, innan vi åt frukost och sedan gick och la oss på stranden. Fredrik var ute och snorklade ett bra tag och brände sig liiite väl mycket på ryggen. Vi blev bortsläpade till poolen vid elva för att spela volleyboll, vilket var väldigt kul. Mitt lag vann totalen, men jag var helt värdelös! Helt för liten yta att spela på! Sen kastade vi en rugbyboll och inom laget skulle man passa 10 passningar för att få ett poäng. Först till 5 vann. Det slutade 5-0 till oss, haha! Det kändes bra att få håna Fredrik lite.

När vi spelat klart så hämtade vi våra grejer och la dem vid poolen istället där det fanns mer skugga. Vi spelade en omgång kort och gick sen iväg för lunch och åt gaaaalet mycket (såklart)!

(Ja, alla tre tallrikarna ovan var mina lunchtallrikar!)

Sen väntade mer poolhäng och ett par drinkar innan vattengympan började klockan fyra, och efter den hängde vi vid poolen med Pernilla och Martin. Klockan fem var det dags för shuffleboard och FREDRIK VANN ÖVER MIG!!! Jag blev så deppig, haha! MEN turligt nog (eller mer retsamt kanske?) så vann han bara men en poäng. En ynka poäng!

När klockan började närma sig sex så gick vi upp för att göra oss i ordning för middagen. Det var vår första middag på hotellet och det skulle dessutom vara lite "galamiddag", så de ville att alla skulle försöka klä sig i svart och vitt. Vilken tur att vi båda hade rätt färger med oss. Känslan i matsalen var lite skolmatsal emellanåt, vilket var tråkigt, men samtidigt var det så sjukt god middag att det inte gjorde något. Och sitter man ute så märker man det inte alls. Dessutom hade vi ändå väldigt trevligt med Pernilla & Martin.

När vi ätit satte vi oss på terassen med P & M. Det var deras sista kväll här, så vi satt länge och drack drinkar och njöt av värmen och hade en riktigt härlig kväll. Tyvärr går tiden fort när man har roligt och de skulle upp tidigt nästa dag för att resa hem, så vid 12 bröt vi upp och sa hejdå. Nu har vi inga kompisar kvar på hotellet! :(

Igår spenderade vi vår dag ungefär som dagen innan. Började på stranden på morgonen och strax efter lunch flyttade vi upp till poolen där vi hängde resten av dagen.

Fredriks rutin - somna i solstolen med en bok på magen!

Sen var det dags för middag, som livades upp av en magiker som gick omkring bland borden och gjorde close up magic. Riktigt kul, men jag blir så irriterad när jag inte vet hur man gör!

Jag inkasserade lite vuxenpoäng genom att dricka vin till maten! Jag, dricka vin!!

Efter maten satte vi oss på solterrasen där de visade film. Vi tog ett par drinkar och åt lite snacks, men insåg snart att vi inte gillade filmen, så istället gick vi ner på stranden och satte oss. Herregud, så fantastiskt! Det var en galen vy! Himlen var helt svart och översållad men hur många stjärnor som helst. Jag försökte ta bilder, men det var helt omöjligt att få det bra, så istället satt jag bara och njöt. Det var tyst och lugnt och vi hörde mest vågorna som slog mot strandkanten och cikadorna som sjöng. Det var så mysigt och jag fattar inte varför vi inte gjort det tidigare! När det var dags att gå in fick jag nästintill väcka Fredrik som låg och halvsov på kalkstensstranden.

Idag har vädret som sagt inte tillåtit varken strand eller pool. Det har åskat, regnat och blåst större delen av dagen och solen har inte tittat fram en minut. Vi hade funderingar på att gå till grannbyn, men risken att det ska börja regna på vägen var överhängande, därför kände vi att det kanske inte var läge. Men vi har iallafall bokat en buss till ikväll då vi tänker åka till Makarska. Det ska bli uppehåll senare, vilket vi är glada för, så vi kommer nog få en fin kväll där. Innan dess funderar jag på att kanske gå och ta en massage eller något, men jag har inte bestämt mig än. Vet inte hur länge innan jag behöver boka, så jag får nog kolla upp det. Men lite extra avslappning idag hade inte varit fel!

Bad weather!

Håller tummarna för att vädret ska bli bättre snart och att det blir fint resten av tiden vi är här!

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige (eller var ni nu än befinner er) och att ni inte har samma väder som vi har idag!