Bali!

Så nu, efter helt för många timmar har vi äntligen landat på hotellet på Bali. Det är en minihotell med en übermysig bakgård med en massa blommor och pool och en uterestaurang eller vad jag nu ska kalla det.
Här är varm och skönt och vi sitter på vår egen upplysta balkong och myser, lyssnar på ljudet av vatten som rinner, musik som spelas lågt och människor som sitter i restaurangen och pratar. Semesterkänsla på hög nivå!!

Btw, eftersom datorn ännu inte fungerar och blogg.se's app suger så blir det inga bilder idag heller. Nejdå, jag stör mig inte alls...

Resa | | Kommentera |

Snabbupdate!

Det blir bara en snabbisupdate idag, datorn har lagt av och går inte att ladda i vår omvandlare. Får köpa en laddare när vi kommer till Bali.
Dessutom hatar jag att skriva i mobilen, eftersom appen suger. Så därför blir det bara snabbt.

Så back to it. Igår var vi på ett helt enormt shoppingmall, mycket större än det första. Och oj, vad vi shoppade!
Innan dess, på morgonen, var vi i Batu Caves. Googla det, helt sjukt!

Idag ha vi tagit det lugnt vid poolen och sen käkade vi värsta buffén och stack sedan iväg och åkte upp i KL tower. Ännu mera awesome!

Nu sitter vi och snyltar på McDonnalds internet innan det är dags att sova.

Resa | | Kommentera |

Kuala Lumpur dag 2

Hej igen! Gårdagen spenderades på ett stort köpcentra fullt av lyxiga märken. Allt från Gucci, Chanel och Burbarry via Armani och MiuMiu till Topshop, Zara och små inhemska affärer.
Stort shoppingsug eller?
Dock så hejdade jag mig och bestämde mig för att vänta med inköp till vi kommer till de lite billigare köpcenterna. De ska dessutom vara ännu större. Hur ska jag hinna? Det vi var på igår var sex våningar högt och varje våning var i storlek med hela Entré typ.

Iallafall, för att börja från början, igår vaknade vi klockan 7.30. Svensk tid! Vilket innebär att vi sov till klockan halv två här. Det var bara att kasta på sig kläder och fixa taxi och så stack vi till KLCC, Tvillingtornen. Mallet där som sagt. Fantastiskt! Vi spenderade dagen där med en massa besök i affärer och mat först i en foodcourt och sedan på Chili's. Asgott!!

Sedan kom dagens fail. Vi bestämde oss för att åka till KL tower för att kolla utsikten. Tog en taxi dit och gick glatt upp till dem som jobbade där. Stängt! Tydligen stängde de klockan 22.00 om man bara skulle titta, så vi fick gå ner och ta en taxi till som tog oss hem. Väl hemma så låg vi båda och läste innan det blev sovdags vid 1.30, lokal tid (19.30 svensk tid).

Jag sover som en sten förutom så fort Fredrik går upp och tänder en lampa eller öppnar kylen eller spolar på toaletten eller typ rör sig för mycket i sängen. Och han gör det. Mycket! Har har lite problem med omställningen och kan inte sova som jag. Dock har jag lite problem att somna om när jag har väckts. Men efter ett tag går det också.

Idag ställde vi klockan så Fredrik gick och tränade på morgonen och jag sov ut. Igen.. När han tränat så gjorde vi oss iordning och gick hit, till McDonnalds för att käka frukost. Fredrik var så kräsen och ville absolut inte äta på Starbucks..
Vad dagen bjuder på vet jag inte än, men vi får väl se.

Lite bilder från gårdagen var tänkt här,men tydligen så gick det inte att ladda upp. Dumma blogg.se. Så kanske lite information istället.

Från Wikipedia:
"Twin Towers är 451,9 meter höga och har 88 våningar och var vid byggnationen världens högsta byggnad. Byggnationen påbörjades 1992 och stod färdig 1998. När den var klar så var den högre än Willis Tower eftersom spiraler räknas men inte antenner. Den 31 december 2004 tog Taipei 101 över förstaplatsen som världens högsta byggnad med 508 meter i höjd. Även om man skulle stapla 24 stycken av dessa torn på varandra i Marianergraven, så skulle de ändå inte nå upp till ytan."

I foten av dessa tvillingtorn ligger köpcentrat vi var på igår.

Nu ska vi vidare. Batu Caves väntar, och senare KL tower och något köpcentra tror jag.